Miljöträning

Idag har jag varit på ett viktigt möte på Djurmagazinet.. Mycket intressant! :) Der var även min tur att besöka frissan. Så skönt att vara nyklippt!
Liam och jag har miljötränat nu i eftermiddag. Han blir lätt stressad av barn och stim & stoj så vi åkte till ett sportfält med ishockeyrink. Där är gott om plats så vi kunde träna på det avstånd vi behövde. Vi började på ett ganska långt avstånd (ca 200 m) och flyttade sedan successivt närmre. Liam var jätteduktig och tillslut var vi bara ett par meter från rinken. Tränade bl.a. Sitt, ligg och tack. Barnen skrek, smällde pucklar i sarjen och var allmänt stimmiga så det var riktigt bra gjort av Liam att kunna koncentrera sig på mig. Nu är han riktigt trött och ligger och sover under soffbordet. :)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Deming´s Liam Dice

Livet med en Engelsk springer spaniel

RSS 2.0