Julfeeling


Liam har redan lite julfeeling, han har tagit på sig scarfen från Carlings! :)


Kommentarer
Emma & Arrac

Hej Emma!

Svaret på din fråga :)

Det beror på din hund. Märgben är väldigt starkt för känsliga magar. Har man hundar som mina som inte är känsliga så kan man ge märgben ofta.

Mina hundar får märgben i genomsnitt 3ggr i veckan. Ibland blir det lite färre och i bland oftare. De får råa frysta märgben att gnaga på! Det tar lite längre tid för den om de är frysta och det blir en liten sysselsättning för dem.

Det viktiga är att du håller kolla på hur din hund verkar reagera på att äta märgben. Mår hunden illa? kärks? Får diarre? Bli ostabil i magen på någon sätt så ska man ta det lungt med märgbenen.

Man kan tina dem och gröpa ut märgen och successivt låta mer och mer märg bli kvar i benen man ger hunden. Detta gör jag med valpar så de hinner vänja sig med märgen. Är hunden jätte känslig kan man koka benen och låta en del vara kvar eller till och med koka bort allt om man har en jätte känslig hund! Benen blir tråkigare men då kan man fylla märgbenen med färskfoder eller torrfoder som har lagat i vatten så det blir en gegga och sedan frysa in dem och ge till hunden när de är genomfrysta :)

Det blev ett långt svar på din fråga men om hunden inte är känslig så ser jag inget ont i att du ger märgben flera gånger i veckan :)

2012-12-22 @ 15:09:14
URL: http://www.hundreda.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Deming´s Liam Dice

Livet med en Engelsk springer spaniel

RSS 2.0