Guldstjärna

Igår var en riktig kanondag och denna verkar inte bli sämre den! Under kvällen igår tränade Liam på att stänga skåpsluckorna i köket, det tog inte lång stund innan han förstod vad som skulle göras och han tycker det är sååå kul! Vi har ett gammalt kök där man måste ta i lite för att luckan söka stängas helt den sista biten innan det knäpper till. Liam fixade även det tillslut! Tänkte jag ska försöka mig på att filma någon dag. Någon som har tips på fler "nyttor" man kan lära hunden?
Liam erbjuder sig att hjälpa till ännu mer i köket.. Igår var vi i mataffären och hämtade ett gäng märgen som jag hade beställt.
 
I morse på promenaden glänste verkligen Liam! Vi gick på en cykelväg och hade en Flat bakom oss och fick ett möte med en liten hårig hund. Vi kunde alltså inte vända eller gå ut för att få mer utrymme men Liam fixade det utan att göra utfall!! :) Det var nog inte mer än 1,5 meter mellan han och den andra hunden. Visst, Liam var ju inte direkt helavslappnad men inte hyperspänd heller, bra start på dagen, yes!!
På bilden sitter han och kikar på två andra hundar som går ca 200 m ifrån oss. 


Kommentarer
Anna, Kompis & Daisy

Jag förstår precis (har en liten Kompis som har åsikter om de flesta hundar vi möter) och kan man få ens hund att bara gå förbi utan att ropa "Sopa!!" efter en mötande hund, så är man ju hur nöjd som helst, eller hur?! :D Bra jobbat!

2013-01-13 @ 15:00:38
URL: http://kompismedflock.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Deming´s Liam Dice

Livet med en Engelsk springer spaniel

RSS 2.0