Mums!

Efter att Liam chipkastrerades har hans aptit ökat radikalt. Han var otroligt kräsen innan och det var svårt att få honom att äta på hårda ben. Nu äter han nästintill allt, därför tycker jag det är extra kul att få honom att prova lite nya varianter. Jag har tidigare beställt ett belöningsgodis från Racinel Snack hos Csigora´s Hundbutik (Godiset hittar du HÄR). Är jättenöjd med godiset och en av anledningarna till det är innehållet. Därför beställde jag häromdagen lite olika godisar från samma märke.
Uppe till vänster: Belöningspinnar av Vom. Innehåller hela 92 % kött!
Uppe till höger: Biffsticks i smakerna oxe, vilt och lax. Innehåller nästan 90% kött!
Nere: Biffsticksbitar i smakerna lamm och vilt. Även dessa innehåller nästan 90 % kött!
 
Liam är bra sugen på Biffsticksbitarna.. Han tyckte de var jättegoda!
 
  
Bestllde även Älgtugg! Ett lite större ben och även så kallade "Älgflugor". De består av torkat nordiskt älgskinn och är skonsamma för hundens mage.
 
Hmm vad är detta för något? Går det att äta?
 
Det gick! Jättegott tyckte Liam! Jag tycker storleken på Älgflugorna var perfekta till en medelstor hund som Liam. Det tog ca 20 minuter för honom att äta upp det och då är han som sagt var ganska glupsk nu för tiden.
 
Så nu är "godistunnan" påfylld igen.
 
Beställde även en aktiveringsboll med reglerbart hål. Perfekt att man kan ändra storleken på hålet efter vilken svårighetsgrad man vill ha. Testkörde med några kulor av hans mat. Han hade betydligt svårare att få ut maten än vad jag trodde, vilket var bra! Prickarna på bollen är inbuktningar i bollen vilket gör att den rullar saktare och maten inuti bollen flyger inte runt lika lätt. Själva öppningen har en kant inuti vilket även det gör att de är svårare för bitarna att trilla ut.
 
Jag har ju varit ute efter ett multikoppel, bestämde mig tillslut för detta. Kostar endast 85 kronor! Det fanns många fina färger att välja mellan, jag valde den turkosa som jag skulle vilja säga är åt det petrolblå hållet. Jättefin färg! Man kunde även välja mellan två olika bredder och längder på kopplet. Ett plus för att man kan reglera vart metallringarna ska sitta på kopplet, det blir på så vis ännu mer användbart.
 
Det var allt från Csigora´s Hundbutik, för idag. Genom att klicka på namnet på respektive produkt kommer du till sidn där du kan beställa dem. Läs gärna om Csigora´s fördelaktiga poängsystem på deras hemsida!


Kommentarer
Ingela

Oj oj oj vad du skämmer bort honom :)

2012-11-01 @ 19:50:54
Anna, Kompis & Daisy

Den där aktiveringsbollen såg riktigt intressant ut! Den ska jag kika lite mer på hos CSiGORA... Tack för tipset!
P.S. Hundar är till för att skämmas bort! ;)

Svar: Rekommenderar verkligen bollen! Köpte stl M som jag tycker blev lagom till Liam. Visst är det så, håller helt med ;)
engelskspringerspanielliam.blogg.se

2012-11-03 @ 12:42:58
URL: http://kompismedflock.blogg.se
Christina

Vilket bra inlägg. Håller absolut med att hundar ska skämmas bort. Det bästa är om man då kan göra det med riktigt bra råvaror! Känns ju skönt att det inte är en massa onyttigheter som man stoppar i dem!

Svar: Tack snälla! :)
engelskspringerspanielliam.blogg.se

2012-11-04 @ 16:06:31
URL: http://hundbutik.blogspot.com
Erika

Haha! Här har vi något bättre :) jag kan fixa header till denna utan problem. Vill du det så skicka gärna bilder! :)

Svar: Har inte hunnit kolla igenom bilderna idag men återkommer så fort jag hinner ;)
engelskspringerspanielliam.blogg.se

2012-11-04 @ 16:33:52
URL: http://www.williamdeutz.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Deming´s Liam Dice

Livet med en Engelsk springer spaniel

RSS 2.0