Lycka!!

Åhh jag är såå glad och lättad! Kvällens hundkurs gick över förväntan. Är så stolt över min Liam!!
Vi hade förberett oss lite mer idag för att få de bästa förutsättningarna. Jag, Liam och en kompis tog en långpromenad i eftermiddags. Sedan gjorde vi lite käk och slöade framför tvn. Vi åkte sen till stället där kursen hålls redan en timme innan den börjar. Gick där en ca 40 min lång promenad i området. Uppladdningen och husses närvaro måste varit det optimala! När kursen väl drog igång hade vi först lite genomgång sen började vi träna. Vi fick sitta i en soffa där vi kunde få Liam lugn relativt snabbt. Vi övade lite lätta kommandon; sitt, ligg, tack och high five. I halvtid fick vi ta ett litet brake då han blev irriterad på en labrador. Efter pausen fortsatte vi med samma kommandon som innan och gjorde vi även ett par hundmöten, lyckade sånna! Vi hade verkligen kul ikväll, alla tre! <3
 
Mysigt att komma in i värmen efter att ha varit ute i ösregn. Nu kommer jag somna med ett leende på läpparna. :-)


Kommentarer
Eva Düringer

Ni är så duktiga med Liam! <3

Svar: Tack Eva, det värmer! <3
engelskspringerspanielliam.blogg.se

2012-08-31 @ 21:13:09


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Deming´s Liam Dice

Livet med en Engelsk springer spaniel

RSS 2.0